Навигација

М-АР-20-ПСИ - Прехрамбена сигурност и исхрана

Спецификација предмета
НазивПрехрамбена сигурност и исхрана
АкронимМ-АР-20-ПСИ
Студијски програмАгроекономија
МодулАграрни и рурални развој
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ7.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметиманемаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет омогућава студенту: 1) стицање теоријских знања о концепту прехрамбене сигурности, показатељима и факторима исхране, проблемима глади и неухрањености; 2) стицање вештине да представи и иинтерпретира индикаторе прехрамбене сигурности у свету и појединим регионима; 3) способност да примењује стечена знања у превазилажењу уочених недостатака ради побољшања исхране и прехрамбене сигурности.
    Исходи учења (стечена знања)Оспособљеност студента да: 1) разуме комплексност прехрамбене сигурности и проблема глади; 2) објасни показатеље и факторе исхране и анализира узроке глади; 3) да аналитички тумачи и упоређује индикаторе мерења глади и прехрамбене сигурности; 4) самостално или у тиму учествује у решавању проблема који прате унапређење исхране и елиминисање глади у складу са циљевима одрживог развоја УН.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТеоријски и концептуални оквир прехрамбене сигурности.. Индикатори за мерење прехрамбене сигурности и глади. Глобални трендови, прехрамбена сигурност, глад и исхрана становништва у појединим регионима. Показатељи исхране, препоруке правилне исхране и фактори исхране. Узроци глади и економске импликације. Начини за унапређење исхране и прехрамбене сигурности и улога међународних организација.
    Садржај практичне наставеИзрада и презентација семинарских радова из наведених наставних поглавља; Компаративне анализе изведене на подацима релевантних статистичких националних и међународних база података. Дискусије; Преглед литературе; Студије случаја.
    Литература
    1. Shaw J. (2007): World Food Security - A History since 1945, Palgrave Macmillan, New York, str. 381-460
    2. Alexandratos N. (2010): How to Feed the World in 2050, FAO Expert Meeting, FAO, Rome, str. 1-35.
    3. Pangaribowo E. H., Gerber N., Torero M. (2013): Food and Nutrition Security Indicators: A Review, ZEF, working paper 108, University of Bonn, str. 1-50.
    4. Economist Intelligence Unit (2018): 2018 Global Food Security Index, EIU, str. 1-29.
    5. Božić D. (2005): Kvalitet ishrane stanovništva EU i Srbije, Društvo agrarnih ekonomista Srbije, Beograd. str. 1-106.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивним мeтодама наставе и учења; индивидуалне консултације у току израде семинарског рада, као и у свим фазама реализације наставног програма.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40