О-АЕ-14-ТТК2 - Теорија трошкова са калкулацијама 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Теорија трошкова са калкулацијама 2 | |||
| Акроним | О-АЕ-14-ТТК2 | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Положенa Теорија трошкова са калкулацијама 1, редовно присуствовање на предавањима и вежбама | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о методама и могућностима примене диференцијалнe и инвестиционe калкулацијe при предузимању разних организационо-економских мера и инвестиција у производњи и преради пољопривредних производа. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност да се стечена знања о диференцијалној и инвестиционој калкулацији самостално користе у пракси при утврђивању економске оправданости предузимања разних организационоекономских мера и инвестиција у производњи и преради пољопривредних производа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Потребе и могућности примене диференцијалне калкулације. Појам и економска суштина инвестиција. Економска оцена инвестиција: утврђивање токова примања и издавања; метод нето садашње вредности, метод интерне каматне стопе, метод ануитета, метод рока повраћаја; статичке методе економске ефективности; избор између међусобно искључивих инвестиција. Финансијска оцена инвестиција. | |||
| Садржај практичне наставе | Састављање диференцијалних калкулација при промени структуре, обима, квалитета и начина производње. Практично извођење економске оцене инвестиција у производњи и преради пољопривредних производа динамичким и статичким методама економске ефективности. Избор између међусобно искључивих инвестиција. Практично извођење финансијске оцене инвестиција. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 3 | |||
| Методе извођења наставе | 1. Усмено излагање и визуелна презентација уз коришћење одговарајуће опреме; 2. Интерактивна метода; 3. Консултације – директне и електронским путем. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 20 | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
