М-МА-14-ОУПР - Одрживо управљање природним ресурсима Србије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Одрживо управљање природним ресурсима Србије | |||
| Акроним | М-МА-14-ОУПР | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | Менаџмент у агробизнису | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Да студент спозна стварност одрживог управљања расположивим природним ресурсима у Србији, развојем и факторима који га одређују. Да сложене и специфичне проблеме управљања и коришћења природних ресурса истражује у контексту националне стратегије одрживог развоја, те да га упозна са институцијама и регулативом о заштити природних ресурса. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Стицање а) знања о теорији одрживог управљања природним ресурсима; анализе природнг капитала и проблема заштите животне средине; примена одговарајућих метода вредновања природних ресурса. б) вештина самосталног управљања природним ресурсима и проблема загађења животне редине; Инплементација националне и међународне регулативе о заштити животне средине у Србији. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Економски и еколошки значај природних ресурса; Стање и квалитет природних ресурса у Србији; Социолошки, економси и еколошки приступ природним ресурсима; Национални ресурси у међународном окружењу; Монополи природних ресурса; Ресурси: инфраструктура и демографија; Загађење, деконтаминација и одрживи метод коришћења природних ресурса у Србији. | |||
| Садржај практичне наставе | Излагање и дскусија семинарских радова студената са конкретним темама из области а) анализе добрих и лосих пракси. б) студије случајева конфликата интереса везаних за искоришћавање природних ресурса в) понашања и социјалне одговорности мениџера у компанијама које се баве експлоатацијом природних ресурса. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања: Еx cathedra излагања и интерактивна комуникација са студенатима ради провере усвојеног знања. Вежбе: Интерактивна комуникација студената са асистентом и међусобно, израда семинарских радова и задатака на задату тему. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 10 | |||
