О-АЕ-20-ЕП - Економика пољопривреде
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Економика пољопривреде | |||
| Акроним | О-АЕ-20-ЕП | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | стицање: 1) теоријских знања о улози пољопривреде у привредном развоју, специфичностима и субјектима у пољопривреди, облицима и инструментима подршке пољопривреди, пољопривредним ресурсима и производној структури; 2) вештине да утврди, упореди и интерпретира индикаторе значаја и развоја пољопривреде; 3) способности решавања конкретних проблема из области економике пољопривреде. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | оспособљеност студента да: 1) обрачуна и објасни макроекономске индикаторе значаја пољопривреде; 2) познаје специфичности пољопривреде, облике подршке аграрном сектору; 3) анализира обележја субјеката у пољопривреди, пољопривредних ресурса и производње; 4) разуме улогу међународних организација у пољопривреди; 5) примени стечена знања на пословима у субјектима привређивања у аграрном сектору. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Пољопривреда и привредни развој; Специфичности пољопривреде; Пољопривреда у националној економији; Облици и инструменти подршке пољопривреди; Субјекти (организациони облици) у пољопривреди; Међународна трговина пољопривредним производима; Међународне организације у пољопривреди; Ресурси у пољопривреди, структура и тенденције у пољопривредној производњи. | |||
| Садржај практичне наставе | Прикупљање података коришћењем статистичких база и њихова систематизација. Обрачун и интерпретација релевантних индикатора. Израда и презентација семинарских радова се предвиђа у следећим наставним поглављима: Место пољопривреде у привредној структури и привредном развоју; Структурне промене у пољопривреди; Робни токови пољопривредних производа; Пољопривредни ресурси и пољопривредна производња | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска и практична (вежбе) настава у комбинацији са интерактивном наставом примењује се у свим наставним областима. Израда и презентација семинарских радова. Провера знања тестом. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | 15 | |||
