О-АЕ-20-МРА - Менаџмент ратарске производње
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Менаџмент ратарске производње | |||
| Акроним | О-АЕ-20-МРА | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Студенти стичу: знања о организацији и економици производње основних ратарских производа (пшеница, кукуруз, шећерна репа, сунцокрет, соја, уљана репица, луцерка, кромпир); вештинe ефикасног учења и критичког мишљења о проблемима из области менаџмента производње важнијих ратарских усева; способност решавања конкретних проблема организације и екномике произвиодње ратарских усева | |||
| Исходи учења (стечена знања) | анализа и разумевање утицаја природних услова на ратарску производњу; aнлиза и оцена организационо-економских услова за ратарску производњу; планирање и организација коришћење обрадивог земљишта и радних процеса у производњи ратарских усева; примена метода и инстумента анализе остварених економских резултата у ратарској производњи; примена метода оптимирања структуре ратарске производње | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | природни услови као фактор организације и економике ратарске производње; организационо економски услови производње ратарских усева; организација коришћења обрадивог земљишта; организација радних процеса у ратарској производњи; економика производње важнијих ратарских усева; модели оптимизације у ратарској производњи | |||
| Садржај практичне наставе | рационално коришћење средстава у ратарској производњи; састављање тракторских агрегата за извршење појединих радних процеса у ратарској производњи; састављање плодореда; израда оперативних планова и технолошких карата производње важнијих ратарских усева; анализа оставрених економских резултата у појединим линијама ратарске производње; оптимирање структуре ратарске производње | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања и интерактивна настава примењују се у свим наставним областима. Практична настава изводи су у вежбаоници. Провера знања тестом. Писмени колоквијум: искоришћавање средстава у ратарској производњи, састављање тракторских агрегата за извршење појединих радних процеса у ратарској производњи, састављање плодореда, израда оперативних планова и оптимирање структуре ратарске производње | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
