М-АР-20-РУТ - Рурални туризам
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Рурални туризам | |||
| Акроним | М-АР-20-РУТ | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | Аграрни и рурални развој | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет има за циљ да студентима омогући: 1. упознавање са теоријом и праксом руралног туризма; 2. стицање вештина за анализу потенцијала руралних простора за развој овог туризма, 3. стицање знања о значају институција и организација за развој руралног туризма, 4. анализу понуде и тражње за услугама у руралном туризму Србије; 5. стицање способности за активно учешће и руковођење руралним туризмом. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент је оспособљен да: 1. дефинише и објасни појмове о руралном туризму (РТ); 2. идентификује, разуме и анализира тенденције у развоју РТ; 3. анализира везе између понуде и тражње за услугама у РТ; 4. анализира положај руралног туризма на укупном туристичком тржишту; 5. планира, организује и реализује различит промотивне активности; 6. располаже знањима за организовање и унапређивање РТ. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Појмовно одређивање руралног туризма (појам, врсте и карактеристике руралног туризма); 2. Рурални туризам као тржишни сегмент, индикатори одрживости и посебни облици руралног туризма; 3. Стање и тенденције у РТ у свету и Европи; 4. Настанак, развој и тенденције РТ Србије; 5. Анализа понуде, тражње и маркетинг концепта у РТ Србије; 6. Институционални и законодавни оквир РТ у Србији. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа доступних података о руралном туризму Србије на националном и регионалном нивоу; туристичке вредности; модели коначишта и услуга у руралном туризму; маркетинг услуга у руралном туризму Србије; анализа примера из праксе; интерпретација индивидуалних семинарских радова везаних за проблематику развоја руралног туризма у Србији. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом. Индивидуални консултативни процес у току припреме семинарског рада. Провера знања у току наставе путем теста, презентације и одбране семинарског рада. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||
