М-МА-20-ОКПР - Оптимално коришћење природних ресурса
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Оптимално коришћење природних ресурса | |||
| Акроним | М-МА-20-ОКПР | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | Менаџмент у агробизнису | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Да студент спозна стварност оптималног коришћења расположивих природних ресурса и факторе који га одређују. Да истражује сложене и специфичне проблеме управљања и коришћења природних ресурса и на основу усвојених и систематизованих практичних знања оптимално газдује расположивим природним ресурсима. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Предмет треба да омогући студенту стицање: а) знања о активностима и ограничењима оптималног коришћења и управљања природним ресурсима; б) вештина израде модела оптималног коришћења и одрживог управљања природним ресурсима; в) способност инплементације модела оптималног коришћења природних ресурса и животне средине. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Економски и еколошки значај природних ресурса; Концепт одрживог развоја; Економија обновљивих ресурса и система;Приступ економији природног капитала; Развој финансијске структуре и извора финансирања заштите природних ресурса; Елементи система вредности располагања и коришћења вода; Технолошке основе, цене услуга и накнаде у водопривреди. | |||
| Садржај практичне наставе | Излагање и дскусија семинарских радова студената на конкретним темама из области а) анализе добрих и лоших пракси; б) студије случајева конфликата интереса везаних за оптимално коришћење природних ресурса; в) понашања и одговорности менаџера у компанијама које се баве експлоатацијом природних ресурса. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања: Еx catedra излагања и интерактивна комуникација са студенатима ради провере усвојеног знања. Вежбе: Интерактивна комуникација студената са асистентом и међусобно, израда семинарских радова и задатака на задату тему. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 50 | |||
