М-УЗ-20-ФФ - Фитоиндикација и фиторемедијација
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Фитоиндикација и фиторемедијација | |||
| Акроним | М-УЗ-20-ФФ | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Управљање земљиштем и водама | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања о специфичној улози биљака као индикатора контаминираних земљишта, механизмима којим се контаминанти из земљишта или вода преносе на биљке, штетним ефектима различитих контаминаната на биљке и ланце исхране, основним механизмима адаптивности и отпорности биљака на те услове и примени биљака за уклањање контаминаната из земљишта. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | На крају модула студент треба да поседује знања и вештине потребне за фитоиндикацију и фиторемедијацију, да препозна могуће решење проблема у датим условима контаминације земљишта и вода и да примени технике за успешну фитоиндикацију и фиторемедијацију. Очекује се да ће студенти разумети значај фитоиндикације и фиторемедијације за производњу здравствено-безбедне хране и очување животне средине. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Ефекти тешких метала на биљке, облици примарног и секундарног стреса. Адаптивни механизми, избегавање и толеранција биљака на стрес. Биљке као фитоиндикатори и њихова улога у биомониторингу. Металофите и псеудометалофите. Метал-акумулатори (хиперакумулатори). Механизми хиперакумулације тешких метала. Поступци фиторемедијације. | |||
| Садржај практичне наставе | Упознавање са методама гајења биљака у условима повећаних концентрација полутаната. Упознавање и примена метода фитоиндикације и фиторемедијације. Узимање узорака различитих биљака са терена и детекција полутатаната код биљака. Обрада и тумачење експерименталних резултата и њихова презентација. Припрема семинарског рада. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Теоретска и практична настава у комбинацији са комбинацији са семинарским радом | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
