М-ПИ-20-МСАХ - Методе сензорне анализе хране
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Методе сензорне анализе хране | |||
| Акроним | М-ПИ-20-МСАХ | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Прехрамбени инжењеринг | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да се студенту омогући стицање теоријског и практичног знања у погледу обуке и увежбавања оцењивача за мерење интензитета појединих сензорних својстава хране, примене дескриптивних метода сензорне анализе у циљу дефинисања сензорног профила производа, као и примене сензорног тестирања потрошача, првенствено за потребе измена и развоја производа у прехрамбеној индустрији. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент би требало да буде оспособљен да: - организује обуку и увежбавање оцењивача за мерење интензитета појединих сензорних својстава производа; - организује сензорно испитивање производа применом појединих дескриптивних метода сензорне анализе; - организује сензорно тестирање потрошача; - обради, анализира и интерпретира резултате сензорног испитивања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Уводни део; Сензорна својства хране (квалитативни и квантитативни аспект); Методе за директно испитивање разлика; Мерење интензитета сензорних својстава; Оцењивање магнитуде сензорног својства; Увежбавање оцењивача за мерење интензитета сензорних својстава; Дескриптивна анализа; Сензорно тестирање потрошача (Анализа пада оцене прихватљивости); Анализа, тумачење и интерпретација резултата. | |||
| Садржај практичне наставе | Практична настава обухвата: - увежбавање студената за мерење интензитета сензорних својстава, - практично извођење дескриптивне сензорне анализе, - обраду, анализу и интерпретацију добијених резултата, - припрема сензорног тестирања потрошача. На крају реализације практичне наставе ради се колоквијум у циљу провере стеченог знања. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Настава се реализује у типу интерактивног метода. Током вежбања и индивидуалног рада студената, наставник има улогу координатора свих активности од припреме узорака, преко увежбавања студената, до практичног извођења појединих метода. У наставу су укључени и сви видови консултација. Провера знања студената се остварује кроз активности током наставе, кроз решавање теста и током усменог испита. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
