М-ПИ-20-МОПК - Моделирање и оптимизација поступка конзервисања топлотом
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Моделирање и оптимизација поступка конзервисања топлотом | |||
| Акроним | М-ПИ-20-МОПК | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Прехрамбени инжењеринг | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту стицање знања и вештина у вези феномена деловања топлоте,кроз поступке сушења,концентрисања и стерилизације.Стицање способности за решавање конкретних проблема који се јављају при технолошком поступку конзервисања хране топлотом. Студенти треба да савладају предности и недостатке поменутих поступака ради правилне примене услова конзервисања намирница овим методама. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса из овог предмета, студент треба да буде способан да предвиди позитивне и негативне последице које се постижу појединим методама конзервисања;у индустријским условимa утврде стерилизационе вредности постојећих поступака стерилизације хране; појединачно или у тиму решава конкретне проблеме који се могу јавити током технолошког поступка конзервисања намирница топлотом. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Топлотне операције (феномени преноса топлоте).Постојећи модели кинетике сушења намирница,пастеризације и стерилизације намирница и концентрисања.Инактивација микроорганизама и утицај појединих параметара на ефикасност поступка.Техничко–технолошке могућности које су у примени и припреми.Кинетика сушења,пастеризација и стерилизација,прорачуни.Димензиона анализа и теорија сличности. | |||
| Садржај практичне наставе | Практична примена димензионе анализе и теорије сличности.Практична примена кондукције и конвекције.Формирање модела појединих поступака конзервисања топлотом.Оптимизација и провера поступака (сушења, пастеризације и стерилизације).Пренос масе.Кинетика поступка конзервисања топлотом. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 0 | 3 | ||
| Методе извођења наставе | Настава се изводи као теоријска,предавања у комбинацији са интерактивним методама наставе и учења примењује се у свим наставним поглављима предмета у одређеном обиму и практична,која је такође интерактивна,уз експериментални рад дискутује се на задату тематску јединицу.Ради се један тест провере знања и разумевања и један семинарски рад који је резултат самосталног истраживачког рада. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||
