О-МХ-14-МКХ - Микробиолошко кварење хране
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Микробиолошко кварење хране | |||
| Акроним | О-МХ-14-МКХ | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Микробиологија хране | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања/разумевања о значају микробиолошког кварења хране, изучавање промена лакокварљивих намирница, упоређивање микробиолошких и немикробиолошких промена у храни; препознавање основних група микроорганизама који представљају иницијалну микрофлору на храни биљног и анималног порекла, узрочника кварења и контрола производног процеса. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | - карактеризација иницијалне микрофлоре на храни - дефинисање улоге гљива, бактерија и квасаца у кварењу хране биљног и анималног порекла - објашњавање еколошких и других фактора на раст и развиће микроорганизама у храни - сагледавање улоге и значаај правилне контроле производног процеса у циљу смањења кварења производа | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Појам, историјски развој, значај микробиолошког кварења хране; Микробиолошке и немикробиолошке промене у храни; Иницијалне и друге групе микроорганизама на намирницама и њихов однос према води, температури, кисеонику и киселости; Иницијални микроорганизми и други микроорганизми који кваре различите групе намирница; Параметри контроле производног процеса у циљу елиминисања кварења хране. | |||
| Садржај практичне наставе | Теоријску наставу прати извођење практичних лабораторијских вежби који обухватају препознавање основних узрочника кварења хране и специфичним узрочницима кварења у наведеним врстама хране. Студијски истраживачки рад обухвата детаљну обраду једне одабране врсте хране и микроорганизме који је кваре. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Настава ће се изводити кроз класична предавања и лабораторијске вежбе, као и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 5 | Усмени испит | 40 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 30 | |||
