O-MH-14-MKH - Mikrobiološko kvarenje hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mikrobiološko kvarenje hrane | |||
| Akronim | O-MH-14-MKH | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Mikrobiologija hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja/razumevanja o značaju mikrobiološkog kvarenja hrane, izučavanje promena lakokvarljivih namirnica, upoređivanje mikrobioloških i nemikrobioloških promena u hrani; prepoznavanje osnovnih grupa mikroorganizama koji predstavljaju inicijalnu mikrofloru na hrani biljnog i animalnog porekla, uzročnika kvarenja i kontrola proizvodnog procesa. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | - karakterizacija inicijalne mikroflore na hrani - definisanje uloge gljiva, bakterija i kvasaca u kvarenju hrane biljnog i animalnog porekla - objašnjavanje ekoloških i drugih faktora na rast i razviće mikroorganizama u hrani - sagledavanje uloge i značaaj pravilne kontrole proizvodnog procesa u cilju smanjenja kvarenja proizvoda | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam, istorijski razvoj, značaj mikrobiološkog kvarenja hrane; Mikrobiološke i nemikrobiološke promene u hrani; Inicijalne i druge grupe mikroorganizama na namirnicama i njihov odnos prema vodi, temperaturi, kiseoniku i kiselosti; Inicijalni mikroorganizmi i drugi mikroorganizmi koji kvare različite grupe namirnica; Parametri kontrole proizvodnog procesa u cilju eliminisanja kvarenja hrane. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Teorijsku nastavu prati izvođenje praktičnih laboratorijskih vežbi koji obuhvataju prepoznavanje osnovnih uzročnika kvarenja hrane i specifičnim uzročnicima kvarenja u navedenim vrstama hrane. Studijski istraživački rad obuhvata detaljnu obradu jedne odabrane vrste hrane i mikroorganizme koji je kvare. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava će se izvoditi kroz klasična predavanja i laboratorijske vežbe, kao i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 30 | |||
