Навигација

М-АР-14-ПЗТ - Пољопривреда земаља у транзицији

Спецификација предмета
НазивПољопривреда земаља у транзицији
АкронимМ-АР-14-ПЗТ
Студијски програмАгроекономија
МодулАграрни и рурални развој
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљност другим предметиманемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтудент треба да стекне теоретска знања о моделима транзиције у пољопривреди, примењиваним решењима и њиховим ефектима на производно-економске, социјалне и еколошке аспекте пољопривреде и руралних подручја; оваква знања треба да омогуће боље разумевање међународног окружења и глобалних токова у пољопривреди и руралном развоју.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити оспособњени да разумеју теоријске концепте и решења примењивана у транзицији аграрног сектора; појединих земаља, да их аналитички тумаче, упоређују и доносе закључке о могућим импликацијама појединих решења.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеорије и модели транзиције у пољопривреди; Улога пољопривреде у земаљама у транзицији; Земљишне реформе и њихови ефекти на промене у аграрној структури; Либерализација тржишта и ефекти на пољопривредну производњу. Рурално тржиште рада у транзиционим економијама. Рурално сиромаштво и прехрамбена сигурност у транзиционим земљама; Политички модели подршке пољопривреди у транзиционим земљама .
      Садржај практичне наставеКоришћење релеватних статистичких и других база података и информација; упознавање са литературом и коришћеним приступима у анализи ефеката транзиције; Излагање индивидуалних и групних семинарских радова студената (према програму који се годишње прилагођава) и дискусија.
      Литература
      1. Наталија Богданов (2010): Ефекти интеграције србије у ЕУ у области пољопривреде, ФЕФА, Београд
      2. Lerman, Z., Csaki, C., and G. Feder. (2004): Agriculture in Transition: Land Policies and Evolving Farm Structures in Post-Soviet Countries. Lanham: Lexington Books, Lanham.
      3. Macours, K., and J.F.M. Swinnen. (2000): Causes of Output Decline during Transition: The Case of Central and Eastern European Agriculture. Journal of Comparative Economics, 28, 172-206.
      4. Rozelle, S., and J.F.M. Swinnen. (2004): Success and Failure of Reform: Insights from the Transition of Agriculture. Journal of Economic Literature, 42(2), 404-456.
      5. Anderson, Kym; Swinnen, Johan еdt. (2008): Distortions to Agricultural Incentives in Europe's Transition Economies, ISBN: 9780821374191
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      32
      Методе извођења наставеПредавања: теоријска предавања уз видео презентацију; интерактивна настава: модерација дискусије о кључним темама; Вежбе: радови у групама, писмена и усмена интерпретација резултата групног рада о задатим темама; дискусије о анализи случајева из праксе (case study), семинарски радови.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30