М-АР-14-ПЗТ - Пољопривреда земаља у транзицији
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Пољопривреда земаља у транзицији | |||
| Акроним | М-АР-14-ПЗТ | |||
| Студијски програм | Агроекономија | |||
| Модул | Аграрни и рурални развој | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Студент треба да стекне теоретска знања о моделима транзиције у пољопривреди, примењиваним решењима и њиховим ефектима на производно-економске, социјалне и еколошке аспекте пољопривреде и руралних подручја; оваква знања треба да омогуће боље разумевање међународног окружења и глобалних токова у пољопривреди и руралном развоју. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособњени да разумеју теоријске концепте и решења примењивана у транзицији аграрног сектора; појединих земаља, да их аналитички тумаче, упоређују и доносе закључке о могућим импликацијама појединих решења. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Теорије и модели транзиције у пољопривреди; Улога пољопривреде у земаљама у транзицији; Земљишне реформе и њихови ефекти на промене у аграрној структури; Либерализација тржишта и ефекти на пољопривредну производњу. Рурално тржиште рада у транзиционим економијама. Рурално сиромаштво и прехрамбена сигурност у транзиционим земљама; Политички модели подршке пољопривреди у транзиционим земљама . | |||
| Садржај практичне наставе | Коришћење релеватних статистичких и других база података и информација; упознавање са литературом и коришћеним приступима у анализи ефеката транзиције; Излагање индивидуалних и групних семинарских радова студената (према програму који се годишње прилагођава) и дискусија. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања: теоријска предавања уз видео презентацију; интерактивна настава: модерација дискусије о кључним темама; Вежбе: радови у групама, писмена и усмена интерпретација резултата групног рада о задатим темама; дискусије о анализи случајева из праксе (case study), семинарски радови. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 30 | |||
