M-AR-14-PZT - Poljoprivreda zemalja u tranziciji
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Poljoprivreda zemalja u tranziciji | |||
| Akronim | M-AR-14-PZT | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | Agrarni i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Student treba da stekne teoretska znanja o modelima tranzicije u poljoprivredi, primenjivanim rešenjima i njihovim efektima na proizvodno-ekonomske, socijalne i ekološke aspekte poljoprivrede i ruralnih područja; ovakva znanja treba da omoguće bolje razumevanje međunarodnog okruženja i globalnih tokova u poljoprivredi i ruralnom razvoju. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti osposobnjeni da razumeju teorijske koncepte i rešenja primenjivana u tranziciji agrarnog sektora; pojedinih zemalja, da ih analitički tumače, upoređuju i donose zaključke o mogućim implikacijama pojedinih rešenja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Teorije i modeli tranzicije u poljoprivredi; Uloga poljoprivrede u zemaljama u tranziciji; Zemljišne reforme i njihovi efekti na promene u agrarnoj strukturi; Liberalizacija tržišta i efekti na poljoprivrednu proizvodnju. Ruralno tržište rada u tranzicionim ekonomijama. Ruralno siromaštvo i prehrambena sigurnost u tranzicionim zemljama; Politički modeli podrške poljoprivredi u tranzicionim zemljama . | |||
| Sadržaj praktične nastave | Korišćenje relevatnih statističkih i drugih baza podataka i informacija; upoznavanje sa literaturom i korišćenim pristupima u analizi efekata tranzicije; Izlaganje individualnih i grupnih seminarskih radova studenata (prema programu koji se godišnje prilagođava) i diskusija. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: teorijska predavanja uz video prezentaciju; interaktivna nastava: moderacija diskusije o ključnim temama; Vežbe: radovi u grupama, pismena i usmena interpretacija rezultata grupnog rada o zadatim temama; diskusije o analizi slučajeva iz prakse (case study), seminarski radovi. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
