М-МЛ-14-ЕМ - Еколошка микробиологија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Еколошка микробиологија | |||
| Акроним | М-МЛ-14-ЕМ | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | да омогући разумевање диверзитета микроорганизама у екосистемима, значај бактерија стимулатора биљног раста, примене микроорганизама у процесима биоремедијације и биоконверзије агроиндустријског отпада. Мултидисциплинарни приступ у проучавању и карактеризацији екосистема и упознавање са методама за детекцију сапрофитних и хуманих патогених микроорганизама у животној средини. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | да опише међусобне интеракције између микоробних популација и њихов однос са биљкама, да формулише утицај еколошких фактора на микроорганизме, да доведе у везу еколошке проблеме у пољопривреди и контаминацију земљишта и вода са могућношћу практичне примене микроорганизама у биоремедијација, биофертилизацији и производњ и здраствено безбедне хране | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Микробне заједнице у различитим екосистемима. Утицај еколошких фактора на микробни раст, Интеракције између микробним популацијама. Однос микроорганизама и биљака, ризосфера, бактерије стимулатори биљног раста. Улога микроорганизама у одрживој пољопривреди, биоремедијацији и биоконверзији агроиндустријског отпада. Микроорганизми као контаминанти свежег поврћа и воћа. | |||
| Садржај практичне наставе | Изолација и идентификација сапрофитних и патогених микроорганизама из природних срередина, одређивање бројности и активности микроорганизама из животне средине и анализа резултата у писаној и усменој форми. | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, семинари, консултације и менторски рад, casestudy, e-learning | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
| Пројекти | 20 | |||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
