М-МХ-14-БАО - Биоконверзија агроиндустријског отпада
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Биоконверзија агроиндустријског отпада | |||
| Акроним | М-МХ-14-БАО | |||
| Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
| Модул | Микробиологија хране и животне средине | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту разумевање физиолошког и генетичког биодиверзитета микроорганизама значајних у процесима биоконверзије, трансформацију и ток трансформације сложених органских једињења присутних у агроиндустријском отпаду, праћење процеса биоконверзије отпада из пољопривреде и прехрамбене индустрије, утицај агроиндустријског отпада на животну средину | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Cтудент треба да: утврди општа сазнања о карактеристикама агроиндустријског отпада; опише улогу отпада из прехрамбене индустрије у загађењу животне средине; доведе у везу сазнања о биодиверзитету микроорганизама и њиховој улози у трансформацији органске материје са поступцима који се примењују у биоконверзији отпада. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Физичке, хемијске и микробиолошке карактеристике отпада биљног порекла. Физиолошки диверзитет микроорганизама у отпаду. Специфични агроиндустријски отпад. Субмерзна и «solid state» ферментација. Примена процеса компостирања у управљању агроиндустријским отпадом. Анаеробна дигестија отпада. Квалитет производа биоконверзије и могућност коришћења. | |||
| Садржај практичне наставе | зорковање отпада из прехрамбене индустрије и компоста. Изолација физиолошких група микроорганизама који учествују у процесу биконверзије, праћење њихове бројности и активности током процеса компостирања. Детекција патогених микроорганизама из компоста. Микробиолошки квалитет компоста, прецизна евиденција експерименталних података и представљање у писаној и усменој форми | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 5 | 0 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, case study, e-learning | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | |||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
