O-UB-14-MIKH - Mikrobiologija hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mikrobiologija hrane | |||
| Akronim | O-UB-14-MIKH | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Upravljanje bezbednošću i kvalitetom u proizvodnji hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sagledavanje i razumevanje značaja mikroorganizama u hrani, korisnih koji učestvuju u fermentacionim procesima i štetnih koji prouzrokuju kvar hrane; uzročnici oboljenja koji se mogu preneti hranom. Upoznavanje sa karakteristikama važnih grupa mikroorganizama prisutnih u hrani, njihov izvor, rast i metabolizam, metodi izolacije i identifikacije sa posebnim naglaskom na patogene mikroorganizme. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Razumevanje osnovnih principa mikrobiologije hrane; kako spoljašnji i unutrašnji faktori u hrani i pri skladištenju utiču na preživljavanje i rast mikroorganizama; razume nastanak kvara; opiše efekte delovanja patogena poreklom iz hrane; izvrši identifikaciju izvora i ustanovi korektivne procedure za kontrolu patogenih mikroorganizama i mikroflore kvara prehrambenih proizvoda. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Istorijski razvoj mikrobiologije hrane; izvori mikroorganizama u hrani; karakteristike bakterija, virusa, kvasaca i plesni; faktori koji utiču na rast mikroorganizama u hrani; alimentarna oboljenja, intoksikacije, mikotoksikoze, toksinfekcije. Indikatori mikrobiološkog kvaliteta i bezbednosti hrane. Mikrobiološki standardi. Mikrobiološki kvar različitih grupa prehrambenih proizvoda. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Pregled osnovnih procedura bojenja, razređenja, mikroskopiranja. Detekcija koliforma metodom brojanja i MPN metodom. Membranska filtracija. Aerobne i anaerobne sporogene bakterije. Detekcija patogenih bakterija. Izolacija kvasaca i plesni. Analiza prehrambenih proizvoda. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Klasična nastava, laboratorijske vežbe, metode interaktivne nastave, kooperativne u grupama studenata i timske nastave, kao i korišćenje platforme za elektronsko učenje. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 5 | |||
