O-UB-14-RIZH - Procena rizika bezbednosti hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Procena rizika bezbednosti hrane | |||
| Akronim | O-UB-14-RIZH | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Upravljanje bezbednošću i kvalitetom u proizvodnji hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Za izlazak na ispit uslov je položen predmet Opasnosti za bezbednost hrane. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje teorijskih i praktičnih znanja u cilju osposobljavanja za vršenje i tumačenje procesa analize rizika u bezbednosti hrane. U smislu ovog predmeta, formalna analiza rizika je proces koji se sastoji od procene rizika, upravljanje rizikom i komunikacija rizika i koji čini osnovu modernog zakonodavstva u bezbednosti hrane. Upravljanje rizikom i komunikacija rizika će biti najznačajniji deo ovog predmeta. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Posle nastave, praktičnih vežbi i položenog ispita, studenti će: posedovati teorijska i praktična znanja iz svih komponenti procesa analize rizika, biti osposobljeni da primene napredne alate za Monte Karlo simulacije u proceni izloženosti potrošača, moći da donose odluke o kontroli opasnosti na nivou proizvođača hrane i na nivou države i budu u stanju da komuniciraju rezultate procene rizika. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pažnja je usmerena na procenu rizika različitih hemijskih i bioloških opasnosti. Nastava će se često pozivati na detalje specifičnih opasnosti (suštinske nosioce rizika), koji se obrađuju u okviru predmeta Opasnosti bezbednosti hrane. | |||
| Sadržaj praktične nastave | A. Praktična nastava se realizuje kroz tzv ”studije slučaja” u okviru kojih će studenti vršiti procenu rizika kroz sledeće korake: 1. Sakupljanje značajnih podataka za identifikaciju opasnosti;2. Sakupljanje značajnih podataka za karakterizaciju opasnosti; 3. Sakupljanje značajnih podataka za procenu izloženosti; 4. Vršenje karakterizacije rizika. B. Razmatraće se tehnike i opšti principi uzorkovanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava će se izvoditi kroz interaktivna predavanja i vežbe. Predviđen je i jedan kolokvijum, oralna prezentacija studenata, seminarski rad i pisane vežbe. Prisustvo predavanjima i vežbama je obavezno. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 10 | |||
