M-UB-14-ARIZ - Analiza rizika bezbednosti hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Analiza rizika bezbednosti hrane | |||
| Akronim | M-UB-14-ARIZ | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Upravljanje bezbednošću i kvalitetom hrane | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 8.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje teorijskih i praktičnih znanja u cilju osposobljavanja za vršenje i tumačenje procesa analize rizika u bezbednosti hrane. U smislu ovog predmeta, formalna analiza rizika je proces koji se sastoji od procene rizika, upravljanje rizikom i komunikacija rizika i koji čini osnovu modernog zakonodavstva u bezbednosti hrane. Upravljanje rizikom i komunikacija rizika će biti najznačajniji deo ovog predmeta. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Posle nastave, praktičnih vežbi i položenog ispita, studenti će: posedovati teorijska i praktična znanja iz svih komponenti procesa analize rizika, biti osposobljeni da primene napredne alate za Monte Karlo simulacije u proceni izloženosti potrošača opasnostima za bezbednost hrane, moći da donose odluke o kontroli opasnosti i budu u stanju da adekvatno i svrsishodno komuniciraju rezultate procene. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pažnja je usmerena na procenu različitih hemijskih i bioloških opasnosti. Nastava će se često pozivati na detalje specifičnih opasnosti (suštinske nosioce rizika), koji se obrađuju u okviru predmeta Opasnosti bezbednosti hrane. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Simulacija upravljanja i komunikacije rizika na osnovu objavljenih rezultata procene rizika. Rad na principima i uputstvima definsanim u mreži KOMNET. Novi pristupi umesto "What If" scenarija, proces analize rizika, opcije za upravljanje rizikom, evaluacija izabranih opcija z aupravljanje rizikom, registri rizika. Pisanje izveštaja o izvršenoj analizi rizika. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 5 | 3 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava će se izvoditi kroz interaktivna predavanja i vežbe. Predviđen je i jedan kolokvijum, usmena prezentacija studenata, seminarski rad i pisane vežbe. Prisustvo predavanjima i vežbama je obavezno. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 10 | |||
