C-TM-14-HIGH - Metode u kontroli mikrobiološke bezbednosti i higijene hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metode u kontroli mikrobiološke bezbednosti i higijene hrane | |||
| Akronim | C-TM-14-HIGH | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Tehnološka mikrobiologija | |||
| Tip studija | specijalističke akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja i razumevanje metoda koje se danas primenjuju za mikrobiološku analizu namirnica u Srbiji, EU i svetu. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju modula student treba da pokaže poznavanje i razumevanje mikrobioloških kriterijuma koji se odnose na bezbednost hrane; analizira higijenske kriterijume pojedinih procesa u proizvodnji hrane; kritički misli i razvija kreativno mišljenje; prezentuje stečena znanja kroz pismene i usmene forme izlaganja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Zakonska regulativa u Srbiji, EU i u svetu u kontroli mikrobiološke bezbednosti i higijene hrane. Kriterijumi bezbednosti hrane i higijene procesa proizvodnje. Mikrobiološki kriterijumi za hranu biljnog i animalnog porekla. Upotreba referentnih SRPS EN ISO metoda. Tumačenje rezultata. Poređenje domaće regulative sa zemljama u regionu. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Eksperimentalni rad metode za izolaciju i identifikaciju mikroorganizama iz hrane. Najvažnije SRPS EN ISO metode za bakterije: Salmonella , Listeria monocytogenes, stafilokoni enterotoksini, E.coli, Enterobacteriaceae i dr. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 0.13333333333333333 | 0 | |||
| Metode izvođenja nastave | Interaktivna predavanja, laboratorijske vežbe i konsultacije, korišćenjem kolaborativne, i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | 10 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
