M-PI-20-PRIZ - Procena rizika bezbednosti hrane
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Procena rizika bezbednosti hrane | |||
| Akronim | M-PI-20-PRIZ | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Prehrambeni inženjering | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Za izlazak na ispit uslov je položen predmet ili dodatni test: Opasnosti za bezbednost hrane | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje produbljenih znanja, veština i stavova iz oblasti procene rizika u bezbednosti hrane. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Koncept analize rizika sa detaljnim pregledom komponenti procene rizika. Upravljanje rizikom i Komunikacija rizika. Osnove matematičkih tehnika procene rizika uz korišćenje metoda verovatnoće i softvera @ risk. Razlike između probabilističkih i determinističkih modela, Osnove toksikoloških pojmova i principa kao i pojmovi QSQR i VFAR. Procena rizika i normativno regulisanja bezbednosti hrane. | |||
| Sadržaj praktične nastave | A. Praktična nastava se realizuje kroz tzv ”studije slučaja” u okviru kojih će studenti vršiti procenu rizika kroz sledeće korake: 1. Sakupljanje značajnih podataka za identifikaciju opasnosti;2. Sakupljanje značajnih podataka za karakterizaciju opasnosti; 3. Sakupljanje značajnih podataka za procenu izloženosti; 4. Vršenje karakterizacije rizika. B. Razmatraće se tehnike i opšti principi uzorkovanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | 2 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe u kombinaciji sa interaktivnom nastavom i samostalnim radom će se primenjivati u svim nastavnim poglavljima predmeta u različitom obimu. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | 30 | |||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
