D-AE-20-MIEP - Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju | |||
| Akronim | D-AE-20-MIEP | |||
| Studijski program | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
| Modul | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu: 1) sticanje znanja i razumevanje istraživačkog procesa i organizacije istraživanja u oblasti ekonomike poljoprivrede i ruralnog razvoja; 2) da se osposobi da primenjuje savremene metode analize i instrumente istraživanja u ovoj oblasti; 3) sposobnost da samostalno sprovede istraživanje, odnosno naučni rad, učestvuje ili rukovodi razvojnim projektima u ovoj oblasti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude osposobljen da: 1) poznaje specifične metode istraživanja u oblasti ekonomike poljoprivrede i ruralnog razvoja; 2) kreira i sprovede istraživanje ili razvojne projekte iz ove oblasti; 3) da odabere adekvatan metodološki postupak i korektno ga primeni; 4) interpretira naučno istraživačke rezultate uz izraženu sposobnost govorne i pisane komunikacije i prezentacije. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Metode strateškog planiranja, analize i ocene agrarne i ruralne politike (PESTLE analiza,PAM, SWOT analiza); Metode merenja podrške poljoprivredi (PSE/CSE, AMS indikatori podrške); Metode merenja konkurentnosti u poljoprivredi i prehrambenoj industriji; Vrednovanje razvoja i društvenog blagostanja; Neformalne i participativne metode analize u agrarnom i ruralnom razvoju (RRA, PRA); Stakeholder analiza. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Izrada i prezentacija seminarskih radova iz navedenih nastavnih poglavlja; Komparativne analize izvedene na podacima relevatnih statističkih nacionalnih i međunarodnih baza podataka; Diskusije; Pregled literature; Anketna istraživanja, Studije slučaja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 10 | 0 | 5 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta. Konsultacije, seminarski rad. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 70 | |||
