O-RA-14-GLJI-13 - Gljivarstvo
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Gljivarstvo | |||
| Akronim | O-RA-14-GLJI-13 | |||
| Studijski program | Biljna proizvodnja | |||
| Modul | Ratarstvo i povrtarstvo | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje: a) znanja o značaju gljiva u ishrani, industrijskom gajenju jestivih (šampinjon, bukovača) i medicinski značajnih gljiva (ganoderma, šitake); b) veština prepoznavanja osnovnih vrsta gljiva iz prirodnih staništa i industrijski gajenih vrsta, upoznavanje sa osnovnim tehnikama izolacije, gajenja i identifikacije viših gljiva, kao i praktičnim gajenjem u industrijskim uslovima. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | - prepoznavanje karakteristika osnovnih grupa gljiva - definisanje uloge gljiva u transformacionim procesima lignoceluloznih supstrata - razumevanje uticaja ekoloških faktora na rast i razviće gljiva i povećanje prinosa - sagledavanje uloge i značaja gljiva u proizvodnji nutraceutika i kao producenata biološki aktivnih materija - osposobljavanje za proizvodnju najvažnijih industrijskih gljiva | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam, istorijski razvoj, značaj gljiva; Opšte osobine - građa gljiva, način ishrane, razmnožavanje, ekonomičnost gajanja; Dobijanje čistih kultura i starter kultura (micelijuma); Gajenje šampinjona, bukovače, šitake; Osobine, značaj i gajenje medicinski značajnih gljiva; Izolovanje i značaj biološki aktivnih materija; Upotreba gljiva u ishrani i proizvodnji dijetetskih proizvoda. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Teorijsku nastavu prati izvođenje praktičnih laboratorijskih vežbi u navedenim oblastima kao i poseta pogonima za industrijsko gajenje. Studijski istraživački rad obuhvata detaljnu obradu jedne odabrane vrste gljiva. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava će se izvoditi kroz klasična predavanja i laboratorijske vežbe, kao i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 40 | |
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 30 | |||
