O-AE-14-NACE-13 - Nacionalna ekonomika i privredni sistem
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Nacionalna ekonomika i privredni sistem | |||
| Akronim | O-AE-14-NACE-13 | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o celovitoj nacionalnoj ekonomskoj stvarnosti u kojoj živi i stvara. Primenom ekonomskih metoda i instrumenata ovladaće veštinama izračunavanja makroekonomskih kategorija razvoja, da izvrši grupisanje savremenih privrednih sistema, utvrdi faktore koji ga određuju, razume i primenjuje ekonomsku politiku u praksi i da prosuđuje o konkurentnosti nacionalne ekonomije u okruženju. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sposobnost da: 1. definiše privredu, privredni sistem i ekonomsku politiku; 2. utvrdi faktore privredniog razvoja; 3. oceni ulogu i uzajamni odnos privrednih oblasi u privredi; 4. izvrši tipologiju savremenih privrednih sistema i kategorija; 5. prepozna zagađenje i preduzme mere zasštite životne sredine i resursa i 6. analizira i preduzima mere na popravljanju sopstvenog životnog standarda. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Faktori privrednog razvoja. 2. Ekonomika razvoja privrednih oblasti. 3. Struktura privrede i privrednih oblasti. 4. Ekologija i privredni razvoj. 5. Tipologija savremenih privrednih sistema. (Tranzicija privrede i privrednog sistema, Međunarodne ekonomske i finansijske institucije) i 6. Životni standard i lična potrošnja stanovništva. | |||
| Sadržaj praktične nastave | 1. Stanovništvo i radna snaga kao faktori privrednog razvoja; 2. Stanje i promene u agregatima privrede i sektora, determinante, uslovi i međusobni odnosi koji ih određuju; 3. Svojinski odnosi i proces tranzicije; 4. Sistemska regulativa i ostvarivanje politike zaštite životne sredine; 5. Determinante i faktori životnog standarda i lične potrošnje stanovništva. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | 1 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: Ex catedra izlaganja i interaktivna komunikacija sa studenatima radi provere usvojenog znanja. Vežbe: Interaktivna komunikacija studenata sa asistentom i međusobno, izrada seminarskih radova i zadataka na zadatu temu. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 10 | |||
