O-ML-14-HMIK-13 - Hemija i mikrobiologija voda
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Hemija i mikrobiologija voda | |||
| Akronim | O-ML-14-HMIK-13 | |||
| Studijski program | Melioracije zemljišta | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | / | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja/razumevanja najvažnijih hemijskih karakteristika vodenih ekosistema, klasifikacija prirodnih voda, kriterijuma za ocenu kvaliteta vode. Takođe, sticanje znanja o indikatorskim i humanim patogenim mikroorganizmima, mikrobiološkom kvalitetu površinskih i podzemnih voda za navodnjavanje, kao i EU i domaćim standardima o kvalitetu vode za navodnjavanje. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će steći veštinu pravilnog izbora hemijskih metoda za ispitivanje voda, povezivanja teorijskog znanja i pravilnog tumačenja rezultata hemijskih ispitivanja voda. Student treba da bude sposoban da opiše i objasni metode za analizu mikrobiološkog kvaliteta voda, da pravilno tumači rezultate analize voda sa sanitarnog i ekološkog aspekta i poredi sa EU i domaćim standardima. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Sastav, građa i osobine vode. Uslovi i procesi obrazovanja hemijskog sastava voda. Klasifikacija. Ocena kvaliteta vode. Zagađivanje voda. Raspored mikrobnih populacija u vodenim ekosistemima i samoprečiščavanje. Humani patogeni mikroorganizmi u agroekosistemu. Mikroorganizmi kao indikatori. Biološki sistemi prerade otpadnih voda. Mikrobiološki kvaliteta voda za navodnjavanje. Ponovna upotreba voda. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Rastvorene soli. Karbonati, bikarbonati; hloridi; kalcijum, magnezijum; tvrdoća vode; natrijum i kalijum. Plamenfotometrija. Hemijska potrošnja kiseonika. Direktne i indirektne metode određivanja brojnosti mikroorganizama, kao i mikroorganizama u vodama. Autopurifikacija u vodama. Koliformne bakterije u vodi za navodnjavanje i analiza mikrobiološkog kvaliteta povrća. EU i domaći standardi. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Od metoda izvođenja nastave koriste se klasična predavanja, laboratorijske vežbe, metode interaktivne nastave i e-learning. Predviđena je izrada seminarskog rada i vrednovanih prezentacija. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||
