O-RA-20-AGEK - Agroekologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Agroekologija | |||
| Akronim | O-RA-20-AGEK | |||
| Studijski program | Biljna proizvodnja | |||
| Modul | Ratarstvo i povrtarstvo | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje: a) znanja iz osnovnih principa agroekologije, upravljanja prirodnim resursima u poljoprivredi, formiranja agroekosistema, održivog funkcionisanja agroekosistema, ekoloških koncepata koji će koristiti farmerima na imanjima; b) veština za pravilno upravljanje agroekosistemima, izbegavanje štetnih uticaja pojedinih tehnologija u poljoprivredi po životnu sredinu. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju predmeta student treba da pokaže poznavanje: osnovnih principa agroekologije, uticaja ekoloških faktora na gajenu biljku i prateće elemente agroekosistema, funkcionisanja agroekosistema. da bude osposobljen za: primenu ekoloških tehnologija u gajenju useva, prepoznavanje negativnih uticaja agrotehničkih mera, promenu i adaptiranje agrotehničkih mera u cilju zaštite i očuvanja životne sredine. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Ekologija i poljoprivreda, Ekološki faktori, Klima i klimatski faktori, Svetlost, Temperatura, Voda kao ekološki faktor, Vazduh i vazdušna kretanja (vetar), Edafski i orografski faktori, Biotički faktori, Populaciona ekologija biljaka u poljoprivredi, Koncept biocenoza, Agroekosistemi, Kruženje materije, Energija u agroekosistemu, Primena ekoloških principa u poljoprivredi. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Značaj klime i ocena klime za potrebe poljoprivrede (klimatski indeksi i klimadijagram), Kritični periodi, Svetlost, Temperatura, Voda, Biotički faktori, Populaciona ekologija biljaka u poljoprivredi, Koncept biocenoza, Agroekosistemi, Mapiranje agroekosistema. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Interaktivna teorijska i praktična nastava, konsultacije, seminarski radovi, rad na terenu | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 10 | |||
