O-KV-14-SA-13 - Senzorna analiza
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Senzorna analiza | |||
| Akronim | O-KV-14-SA-13 | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Tehnologija konzervisanja i vrenja | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se studentu omogući sticanje teorijskog i praktičnog znanja u pogledu obezbeđenja potrebnih uslova za objektivno i nepristrasno izvođenje senzornog ispitivanja hrane, kao i primene osnovnih metoda senzorne analize hrane u prehrambenoj industriji, prvenstveno za potrebe kontrole kvaliteta. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student bi trebalo da bude osposobljen da: - definiše uslove za nepristrasno izvođenje senzornog ispitivanja hrane i da to znanje primeni u proizvodnim uslovima; - organizuje izvođenje osnovnih testova za proveru čulne osetljivosti; - organizuje senzorno ispitivanje primenom metoda obuhvaćenih sadržajem predmeta; - obradi, analizira i interpretira rezultate senzornog ispitivanja. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod u senzornu analizu; Principi dobre laboratorijske prakse u postupcima senzorne analize; Senzorna svojstva hrane; Osnovna čula (pragovi osetljivosti); Merenje reakcije čula na nadražaj iz spoljašnje sredine; Podela metoda senzorne analize; Osnovne metode senzorne analize i njihova primena u prehrambenoj industriji (svrha, organizovanje, izvođenje, obrada podataka i interpretacija rezultata). | |||
| Sadržaj praktične nastave | Računske vežbe podrazumevaju primenu znanja o osnovnim metodama senzorne analize u pogledu obrade, analize i interpretacije dobijenih rezultata. Laboratorijske vežbe obuhvataju praktično izvođenje pojedinih testova za proveru čulne osetnjivosti, kao i praktično izvođenje pojedinih metoda senzorne analize. Na kraju realizacije praktične nastave radi se kolokvijum u cilju provere stečenog znanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Nastava se realizuju u tipu interaktivnog metoda. Tokom vežbanja, studenti se podvrgavaju proveri individualnih senzornih sposobnosti, a praktično rade na primeni osnovnih metoda senzorne analize. Provera znanja studenata se ostvaruje kroz aktivnosti tokom nastave i vežbanja, kolokvijum, kao i tokom usmenog ispita. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 60 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | ||||
