D-AE-14-MIE-13 - Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju | |||
| Akronim | D-AE-14-MIE-13 | |||
| Studijski program | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
| Modul | Agroekonomija i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja, odnosno razumevanje teorije istraživanja, determinisanja područja i organizaciju istraživanja, primenu metoda i instrumenata istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju – po metodskim jedinicama navedenim u sadržaju predmeta. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude osposobljen da kreira i sprovede istraživanje na visokom akademskom nivou ili razvojne projekte viskog ranga; da odabere adekvatan metodološki postupak, korektno ga primeni i pismeno interpretira rezultate naučnoj i stručnoj zajednici i/ili donosiocima poltičkih i razvojnih odluka. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja u ekonomici poljoprivrede i ruralnom razvoju; Metode strateškog planiranja (SWOT analiza); Metode ocene agrarne i ruralne politike (PAM); Metode merenja podrške poljoprivredi (PSE, AMS); Vrednovanje razvoja i društvenog blagostanja; Neformalne i participativne metode analize u agrarnom i ruralnom razvoju (RRA, PRA); Stakeholder analiza. | |||
| Sadržaj praktične nastave | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 5 | 0 | 5 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja u diskusionim grupama primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta u određenom obimu (predavanja nastavnika i gostujućih predavača). | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 40 | |||
